Alpha and Omega Wiki
Advertisement

Eve is een personage uit Alpha and Omega.

Persoonlijkheid

Eve heeft een nogal kort lontje en het is mogelijk dat ze lijdt aan een soort dissociate identiteitsstoornis, die gemakkelijk kan worden ondersteund door haar constante en snelle 'verschuivingen' van haar zorgzame moederinstinct naar haar agressieve alter ego. Eve wordt als een zorgzame wolf getoond, maar als ze boos is bedreigt ze anderen vaak met gewelddadige acties, waardoor zowat alle wolven hun ogen wijd openhouden en een verraste Pikachu-blik maken. In de tweede film maakt Eve wat korte verschijningen, wanneer ze Kate en Humphrey - samen met Winston en Tony - bezoekt in hun nieuwe grot. Tony lijkt in bepaalde scènes wat agressieve trekjes van Eve te hebben.

Trivia

  • Diverse fans noemen dit personage Scary Eve.
  • Eve is mogelijk een arts, omdat zij waarschijnlijk degene is die Candu genas, nadat hij door een groep oosterlingen is besprongen.
  • In de derde film verschijnt Eve niet, maar ze wordt wel vermeld, wanneer Claudette flirt met Fleet, zegt Humphrey: 'Dit mag je niet doen tot je oma's leeftijd hebt.'
  • Eve's volledige naam is Eva.
  • Eve's Nederlandse stem in de eerste film werd ingesproken door Bettina Holwerda. In de Vlaamse versie werd ze ingesproken door Gerdy Swennen, die haar ook in de sequels inspreekt.

Familie

Advertisement