Alpha and Omega Wiki
Advertisement

Humphrey is één van de twee protagonisten uit Alpha and Omega.

Persoonlijkheid

Humphrey is een stereotiepe omegawolf: goedhartig, loyaal, groot gevoel voor humor en beleefd. De gehele franchise wordt Humphrey omschreven als een dappere jongen. Sinds de tweede film is Humphrey - net als Kate - zeer overbeschermend, nu ze pups hebben. In de derde film lijkt Humphrey's karakter helemaal gedraaid te zijn, hij is humeuriger dan ooit: hij raakt vrij snel geïrriteerd en hij is er niet van gediend dat Claudette nu verliefd is op Fleet (het maakt Kate niks uit). In de vierde film zien we een volledig nieuwe kant van Humphrey: hij is getransformeerd naar een extreem goede vechter, nadat hij twee alfawolven bewusteloos slaat wanneer hij Daria probeert te beschermen. In de vijfde film zijn zijn vechtkunsten meer toegenomen, wanneer hij de jagers aanvalt om zijn gezin te beschermen, ook is hij nu in staat om met mensen te communiceren, wanneer hij Debbie in gebarentaal uitlegt wat hij wil dat ze doet om zijn familie te beschermen. Sinds de zesde film krijgt Humphrey zo langzamerhand zijn karakter uit de twee eerste films terug.

Trivia

  • Humphrey's grootste like is grappen maken.
  • Humphrey's grootste dislike is regen.
  • 'Humphrey' is Teutoons voor 'vredeondersteuning'. Dit past goed bij Humphrey's rol als vredebewaarder, hoewel hij in de loop van de eerste film wel een tijdje rot heeft gedaan tegen Garth en hem uit jaloezie 'Barf' genoemd heeft (in de Vlaamse versie van de eerste film noemt Humphrey Garth 'Gert').
  • Het is onbekend wat er met Humphrey's ouders is gebeurd. Het kan zijn dat Humphrey een wees is, maar het kan ook zijn dat zijn ouders overleden zijn, aangezien ze nooit vermeld worden in één van de films.
  • Humphrey's Nederlandse stem wordt in de eerste film ingesproken door Jim Bakkum. In de sequels wordt hij ingesproken door Xander Gallois. Zijn Vlaamse stem in de eerste film is ingesproken door Stany Crets.

Familie

Advertisement